rap

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stelling: MH17, had Vladimir Poetin niet beter direct vier jaar geleden, ongelukje, en sorry kunnen zeggen?

 

Waarom zwelgen wij nog steeds collectief in het MH17 drama? Aan de MH17 konden wij, Nederlanders, zelf niks doen, behalve er van leren om niet uit zuinigheid over oorlogsgebied te vliegen. Te stoppen om de ander de schuld te geven zonder of het nu de splinter of de balk in onze eigen oog te zien. Onze premier Mark Rutte, de slachtoffers, de media, willen zelfs die “onmensen”, de rebellen/Russen, nog steeds voor een VN-tribunaal slepen.

Volgens onze Mark ging het ongeveer toen zo:

Pjotr: “Igor, we hebben hier een passagiersvliegtuig.” Igor: “Spassibo, dank je wel, Pjotr. Een fantastische kans om ons BUK-je te oefenen en kunnen we ook nog die vuile Oekraïense fascisten lekker de schuld geven. Vladimir P. (Poetin) zal dankbaar zijn.” Nee, het was gewoon (vrij vertaald uit de afgetapte communicatie) Pjotr: ”SHIT, SHIT, SHIT, het is geen Antonov, het zijn burgers.” Niet OK dus. Vladimir Poetin was natuurlijk not amused. Hij had echter geen briljant team van communicatie-managers of Fox media achter zich. Zijn verhaal werd er met de tijd dan ook niet beter op, ook dat verhaal van onze persisterende Mark Rutte ook niet. Onze overheid wist immers dat er daar op vliegtuigen kon worden geschoten en zij/luchtvaartautoriteiten zijn wel degelijk niet op tijd voor de MH17 gesprongen.

Wie kraait er overigens nog naar Iran Air Vlucht 655? Waar is het historisch besef van onze vader des vaderlands Mark Rutte?

Uit de Wikipedia:

“Iran Air vlucht 655 (IR655) was een passagiersvlucht vanuit Teheran naar Dubai via Bandar Abbas, uitgevoerd door een Airbus A300-B2 van Iran Air. Op 3 juli 1988 werd het vliegtuig op het tweede deel van de vlucht neergeschoten door de Amerikaanse kruiser USS Vincennes in de Perzische Golf. Hierbij kwamen alle inzittenden om.

Op de USS Vincennes zou het vliegtuig zijn aangezien voor een Iraanse F-14-onderscheppingsjager. Om een aanval door het toestel te voorkomen werden er twee raketten op afgevuurd. Het vliegtuig is nooit positief geïdentificeerd. De Amerikaanse marine heeft nooit het volledige verhaal vrijgegeven omtrent de ramp. Volgens de Iraanse regering wisten de Amerikanen wel degelijk dat het om een passagiersvliegtuig ging.

In 1996 bereikten de VS en Iran een overeenkomst bij het Internationaal Gerechtshof waar de Verenigde Staten erkende dat het ongeluk een vreselijke menselijke tragedie was en zijn diepe spijt betuigde over de vele verloren levens bij het ongeluk. Deel van de overeenkomst was dat de Verenigde Staten niet wettelijk aansprakelijk werd gesteld, maar wel op vrijwillige basis een totaalbedrag van 61,8 miljoen dollar zou betalen als compensatie aan de families van de slachtoffers.

Bij de ramp kwamen zestien bemanningsleden en 274 passagiers, onder wie 66 kinderen, om het leven. De slachtoffers waren afkomstig uit zes verschillende landen.’’

290 doden, acht minder dan de MH17. IR655 werd i.t.t. tot de MH17 overigens niet neergeschoten boven oorlogsgebied. De commandant van de Vincennes, Will Rogers III, was Iran wel degelijk aan het provoceren door vlak onder de kust te gaan varen en Willy was overigens ook bekend om zijn losse vingers. Elke Iraanse meeuw, die op de Vincennes wilde kakken, liep gevaar. Een opstijgend passagiersvliegtuig was helaas de eerste meeuw, een meeuw, die niet eens wilde kakken, maar Willy had toch al stront in zijn ogen. Feuer!

Kortom, Vladimir, gewoon sorry en van onze kant aanvaarden we grootmoedig het excuus en anders ook Feuer Willy Rogers III voor het tribunaal! Goede kans overigens, dat een neutraal hof hem wel schuldig zal verklaren en dat bij de Russen of rebellen het hof het neerschieten onder de dreiging van bombardementen als vergissen is menselijk zal beschouwen.

En laten we eens ophouden de werkelijkheid door onze superieure stylish Westerse bril te bekijken.